Aanplant bos door Farys/TMVW

maandag, 4 januari, 2016
Aanplant bos door Farys/TMVW

Natuurpunt en Farys/TMVW plantten zondag 29/11/2015 2.000 bomen aan in het Assensveld te Zottegem. Dat betekent 4.500 vierkante meter extra bos, aansluitend op het bestaande Kloosterbos. Ondanks de regen en de wind kwamen toch heel wat sympathisanten en kinderen helpen. Voor Natuurpunt was het de start van een grootschalig bebossingsproject de komende jaren. Raadslid Vermeiren Filip, de Oosterzeelse vertegenwoordiger in het Directie Comite van Farys was samen met zijn dochter Fleur ook van de partij. Ludy Moddery directeur van TMVW vertelde hem dat hij niet uitsluit dat een dergelijke actie ook in Oosterzele kan komen. Raadslid Vermeiren hoopt dan ook dat de gemeente Oosterzele nog bijkomende gronden zou kunnen aankopen naast het bestaande geboortebos in Oosterzele gelegen op Scheurbroeck."

Op de foto van links naar rechts: Martine De Regge Schepen Gent en voorzitter van de Raad van bestuur van TMVW, Fleur Vermeiren, Filip Vermeiren raadslid Oosterzele, Antoine Van De Maele raadslid Lierde, Ludy Moddery directeur van TMVW, Leen Goossens Schepen Zottegem,Erna Antoine Schepen Lierde.