Meer dan ooit worden we uitgedaagd om onze gewoontes aan te passen. Meer dan ooit zullen wij solidair moeten zijn: door een andere te helpen maar eveneens door thuis te blijven.  We zijn terecht trots zijn op de solidariteit die zich in de afgelopen dagen ontplooid heeft onder onze inwoners.  Tal van mensen geven momenteel beroepsmatig of vrijwillig het beste van zichzelf.

Meer dan ooit is het belangrijk een positief verhaal te brengen!
CD&V Oosterzele lanceert daarom ook het CORAZON-symbool als teken van deze warme solidariteit en positiviteit.

·         het hart als teken van solidariteit, van zorgen voor jezelf én voor elkaar;

·         de zon als teken van warmte, van positief zijn én blijven;

·         en met een onrechtstreekse verwijzing naar deze corona-tijd.

CD&V Oosterzele wil hierin een trekkersrol opnemen via haar facebook – en instagramaccount. Uiteraard zullen we gemeentelijke informatie ondersteunen maar we zullen vooral een positief verhaal brengen. We roepen iedereen om op dit corazon- symbool uit te hangen aan het raam ( Raamaffiche CORAZON), te delen via sociale media of het door kinderen op de straat of de stoep te laten tekenen of in te kleuren (Kleurplaat CORAZON). Heb je liever een speelsere kleurplaat, druk dan onze Kleurplaat CORAZON Zotteke af. We roepen alle kinderen op om de kleurplaten te kleuren en op te sturen naar hun grootouders, naar personen die ze nu niet kunnen bezoeken, naar de bewoners van onze woonzorgcentra...

Steek op die manier de anderen een hart onder de riem door te tonen dat ook jij solidair bent!

Aansluitend roepen wij ook iedereen op om zijn of haar positief verhaal de wereld in te sturen via de hashtag #wijcorazon. Laat een glimlach op het gezicht van velen verschijnen, beweeg mensen tot inspiratie en creativiteit. Lanceer samen met ons een positieve warme gloed doorheen Oosterzele

Dit overstijgt meningen, overtuigingen of politieke partijen. Dit gaat om samen ervoor gaan. Samen sterk zijn in moeilijke tijden.