In het kader van de Mobiliteitsweek hielde de gemeente Oosterzele een initiatie rond dode hoek voor de zesde leerjaren van de Oosterzeelse scholen.

Het mistige weer van woensdag onderstreepte extra het belang van ‘gezien worden’. De actie werd georganiseerd in samenwerking met Transport en Logistiek Vlaanderen (TLV) en Brandweerzone Centrum. Eerst kregen de kinderen een theoretisch gedeelte met een filmpje en een aansluitende vragenlijst. Vervolgens werd op het marktplein van Scheldewindeke met een vrachtwagen de theorie omgezet in de praktijk. Op het marktplein werd ook een initiatie voorzien rond branddetectie en mochten de kinderen aan den lijve ondervinden hoe het voelt om in een kamer vol rook je weg naar buiten te banen en een kind te redden.

“We zetten in Oosterzele volop in op de fietser”, zegt schepen van Mobiliteit Christ Meuleman (CD&V). “Dergelijke professionele sensibiliseringscampagnes zijn van een grote educatieve waarde om als jonge fietser op een veilige manier deel te nemen aan het verkeer.”